danas je 5.12.2024

Input:

Smjernice korespondenata br. 9 (Pošiljke otpadnih vozila)

2.5.2024, , Izvor: Verlag Dashöfer

Ove smjernice predstavljaju tumačenje država članica Europske Unije Uredbe (EZ) br. 1013/2006 o pošiljkama otpada (dalje: WSR). Smjernice su dogovorili korespondenti na sastanku 8. srpnja 2011. godine.

Smjernice nisu pravno obvezujuće te pojedine direktive navedene u ovim smjernicama su van snage, međutim mogu biti velika pomoć u utvrđivanju prekograničnog prometa otpadnih, ali i rabljenih vozila.

Režim kontrole prekograničnog prometa koji se primjenjuje ovisi o tome je li predmet ili tvar otpad kako je definirano u članku 3. stavku 1. Direktive 2008/98/EZ (Okvirna direktiva o otpadu). Ako se nadležna tijela polazišta i odredišta ne mogu složiti u pogledu kategorizacije između otpada i neotpada, s predmetom se postupa kao da je otpad.

Ako se radi o otpadu, ovisno o vrsti i klasifikacijskoj oznaci otpada ili ako otpad nije popisan, provodi se režim kontrole u prekograničnom prometu otpadom s ili bez notifikacijskog postupka.

Rabljeno vozilo postaje otpad ako ga posjednik odbaci, namjerava ili mora odbaciti. Da bi se navedeno utvrdilo, potrebno je rješavati slučaj po slučaj. Međutim, postoje odrednice rabljenog vozila koje će vjerojatno uputiti je li ono otpad ili ne.

Rabljeno vozilo obično bi se trebalo klasificirati kao otpad (otpadno vozilo- očišćeno vozilo– tip 3[1].Također može uključivati i šredirano otpadno vozilo ili otpadno vozilo koje nije očišćeno – tip 4[2]) ako se primjenjuje barem jedan od sljedećih kriterija:

(a)Postoji potvrda o uništenju;

(b)Vozilo proizlazi iz sustava gospodarenja otpadom;

(c)Vozilo je namijenjeno za rastavljanje i ponovnu upotrebu rezervnih dijelova ili